petterssonochjag

Om mig och Mattias i vår vardag.

Härliga höst!

Kategori: Allmänt

Hösten är helt klart min favorit-årstid när det är som idag. Solen skiner och det är lite kallt. Men ska det bara regna och hålla på kan det lika gärna kvitta.

Idag hade vi en riktig slömorgon jag och min son. Skulle precis börja fräscha till oss och bädda sängarna när goaste stumpastina och hennes mamma kom och överaskade oss med fika. De ville fira att Stina fyller 1 1/2 år idag.
Ungarna är för härliga. De tjuter av glädje när de ser eller hör varandra. Samtidigt som de ena stunden tjuter av helt andra orsaker. Theo som puttar Stina eller att Stina tjuvnyper Theo och så vidare.

Theo har börjat bli riktigt trotsig ibland och testar verkligen gränserna. Säger jag till honom på skarpen, så blänger han tyket på mig samtidigt som han gör om samma sak, eller slår på eller kastar iväg något. Svårt att hålla sig för skratt i sådana lägen, men det är bara att bita ihop.


Skenet bedrar...



Nu ska vi städa upp här lite och bädda färdigt, sedan går vi ut igen.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: