petterssonochjag

Om mig och Mattias i vår vardag.

Vilken helg!

Kategori: Allmänt

För att fortsätta efter att Sara kom och drog med oss ut igår, så var det en urskön promenad i solen! Det måste jag få in i schemat igen. Jag var en riktig hurtbulle förut och var ute och gick två gånger varje dag. En kort på morgonen innan skolan, och en på kvällen, helst när det var beckmörkt ute. Kanske är lite överambitiöst att ge sig ut två gånger per dag nu, men tre-fyra gånger i veckan i alla fall. Minst!

Precis när jag kom innanför dörren ringde min rara söra lilla Evelina och ville åka till Torestorp och köpa mössor. Klart vi gjorde det! Med nya fina mössor på barnen åkte vi vidare och tittade på hästarna hos hennes mor och far. På kuppen fick vi kaffe. Theo flög ner i kakburken utan att blinka. Han är inte "buskablyger" han inte!

Hemma igen, fixa lite innan vi får middagsgäster. Tack "Appeli" och "Bäppe" för ni kom!

Idag har vi ju då självklart firat lite pappor. Den traditionella farsdagsmiddagen fick hållas här idag, eftersom att mamma jobbade delat. Älgstek, potatis och sås gjorde jag. Jodå, det blev allt gott!
Vilken familj jag har!!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: