petterssonochjag

Om mig och Mattias i vår vardag.

lugnet efter stormen..

Kategori: Allmänt

Berit eller vem det nu var som drog in här igår verkar i alla fall ha dragit förbi nu. Vi kom lindrigt undan. Särskilt vi här hemma för vi har haft ström hela tiden så vitt jag vet. Värre för dem uppe i byn som varit utan i 10-15 timmar.
Men men, det är i alla fall inte 10-15 dagar som det var när Gudrun hälsade på.
Jag har nu lagt märke till en sak. Ett utav de värsta som hände med stormen och strömavbrott och dylikt verkar vara att mobilerna inte funkar! Säger en del om sämhället vi lever i idag.
Jag för min del var mest orolig för att konsekvenserna skulle bli desamma som vid Gudrun. För all del, jag kan vara utan ström i något dygn, men veckovis hade blivit tufft. Nu efter att vi hade soteld, har vi inte ens köksspisen att elda i. Lider med dem som drabbats värre än oss och hoppas att allt skall fungera som vanligt snart igen. Och även för dem som är utan mobil kommunikation, hoppas det fungerar även för er snart igen.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: