petterssonochjag

Om mig och Mattias i vår vardag.

bra dag!

Kategori: Allmänt

Idag har vi haft en bra dag Theo och jag. Började med att det var morgon för oss idag vid nio. Åkte sedan upp och spenderade förmiddagen hos farbror Samuel och hans mamma! Gillart! Där blev det brått med kaffet, för Anton kom och stal kaffebryggaren! Bra att han sa till så att vi hann brygga lite innan.

Theo och Samsam lekte, fikade, lekte lite till medans mammorna fikade och tjôta skit!

Hur bra som helst med att barna får leka av sig lite på förmiddagen! 100% mer gjort på eftermiddagen sedan då de är trötta och sover! Sedan är det ju en bra fördel att de bor så nära.

Gjorde för övrigt en härlig piruett ute på den fina isen (gårdsplan) när vi gick ut till bilen i morse. Med bilstolen i ena handen, barnet i andra.

-"uuuhhjjjj...hihihihi.." hörde jag bara då jag satt så fint i vattenpölen! (Theo, som älskar vatten)
Alltid roligt att glädja någon och så länge det bara var han som såg bjuder jag på den. Jag slängde på lite mer grus när vi kom hem igen.

Med huset skinande rent (nästan) kom Mattias hem lagom till att maten var klar. Nu sitter vi i soffan och pausar lite. Theo ska precis till att somna. Hoppas på att det tar lite mindre tid än igår för John Blund att hitta hit! Helt otroligt vilken extra energi så små barn kan trolla fram!








Kommentarer


Kommentera inlägget här: