petterssonochjag

Om mig och Mattias i vår vardag.

Snart vardag igen

Kategori: Allmänt

Söndag imorgon. Sista dagen på Mattias pappaledighet för den här gången. Har varit lyx att ha honom hemma.

Ska alldeles snart smita iväg till soffan och sällskapa min stora kille. Den lilla har somnat. Han har härjat järnet som vanligt idag. Började dagen med att vakna glada och utvilade. Jag och lilleman gick ner och fixade frukost så kunde Mattias och Johan få lite sovmorgon. Började med att trycka på kaffebryggaren och sätta in frallorna (som jäst över natten i kylen) i ugnen. Helt ljuvligt att få alldeles färska frallor till frukost! Kan varmt rekommenderas. Hur smidigt som helst att fixa!

Efter frukost var det städa som gällde! Det behövdes verkligen! Killarna intog vardagsrummet och lekte/spelade tv-spel.
När städningen var klar tog jag hunden och gick en runda. Har faktiskt kommit igång med att gå ut och gå igen. Urskönt! Även om det inte blir längsta rundan varje dag, är det skönt att få in rutinen.

Sedan var det bara att börja göra sig i ordning för lite födelsedagskalas. Lämnade Johan på vägen, så det blev en snabbfika hos morbror med familj också.

Kan även meddela att jag fått hem katalogen från högskolan så nu ska jag botanisera i den. Det blir inte lätt att bestämma sig vad man ska söka! finns hur mycket kul som helst, men man måste ju börja någonstans! Det ena behöver ju inte utesluta det andra så att säga.

Nu känner jag dragningskraften från soffan, och jag undrar jag om det inte finns lite Ahlgrens bilar i skåpet... Mmm.. Eller kanske lite glass? DILEMMA!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: