petterssonochjag

Om mig och Mattias i vår vardag.

Storm?

Kategori: Allmänt

Jösses vilket väder vi har fått idag. Regnar och blåser! Nu har nog hösten kommit och snart är det jul igen och alla kalas som blir! Det ser vi fram emot. December blir en dyr månad minsann, det brukar den ju alltid vara, men att dessutom har en sån bra planering att man klämmer till och får barn veckan innan julafton! Jaja, allt på en gång. Lika så bra. Ska börja lite smått redan nu med diverse julklappar, födelsedagspresenter och gummekaka till stumpastina! Mysigt med våra små nu till jul!

Nu planerade jag en liten ta-det-lugnt-i-soffan stund tillsammans med min lilla son. Jag sitter och han har krypit iväg. det här med att sitta still och slappna av lite var inte riktigt vad han hade planerat.

Om en liten stund ska jag göra mig i ordning lite och åka till affären. Handla lite mat och sedan ska jag baka! En morotskaka är jag sugen på idag till fikat. (Hör du det Madde?)
Men jag får skynda mig hem igen. M har beställt 16 ton grus som ska komma med lastbil nu på förmiddagen. Så det får bli hem och passa den. Stooor sandlåda :)

/E

Kommentarer


Kommentera inlägget här: