petterssonochjag

Om mig och Mattias i vår vardag.

Nu får det räcka..

Kategori: Allmänt

..med bakslag!
Först soteld i skorstenen som drar med sig arbete med köket, och nu har vi upptäckt att bjälklaget i grunden är dåligt! Jaha, totalrenovering av huset väntar. Fy! Visst hade vi med det i planerna framöver, och ta lite i taget, men nu sker det MYCKET mer omfattande och fortare än vi räknat med. Himla typiskt så här innan jul och Theos första födelsedag! ÅH!
Jaja, det kommer bli mitt drömhus när det är klart. Jag får trösta mig med det när jag sitter och river håret under tiden.

Idag är det bad som gäller! Theo och Stina ska på simskola. Theos bästis Texx och hans mamma Jill kommer till badhuset och badar lite med oss under tiden Stinafisen är med sin grupp. Det blir en bra dag idag. Vi flyr fältet medans pappa tar med sig snickaren hem till oss för att göra en bedömning av läget så vi kan planera utefter det!

Shit! kom precis på att jag pratat med pappa två gånger redan idag och glömt säga grattis. Han fyller ju år idag! Typiskt, jag får ringa igen.
Ikväll ska vi till Karlabo och fira honom!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: