petterssonochjag

Om mig och Mattias i vår vardag.

Koppor kanske?!

Kategori: Allmänt

Idag var det fika med alla Mamas från BVC-gruppen å jag gillart! Nu är det så att en av pojkarnas storebror har vattkoppor så helt klart nästan säkert att lillbrorsan är smittad. Nu hoppas vi ju då på att vår lilla kille snart får lite koppor så att vi slipper tänka på det sen. Är man hemskt elak när man är av denna inställning? Det sägs ju att ju mindre man är desto mindre besvärligt blir det.
Hur som helst, smittad eller inte var detta en mycket trevlig sammankomst!

Imorgon är det fredag! Det är bra! Tänkte börja städa och fixa lite inför advent. Sen kommer fam. Liljekrantz/Zackrisson hit en stund på fika. (ska nog baka något gott, men det säger vi inte högt till Jill)

M ska hjälpta Linus att tapetsera lite innan vi ska fika. Är jag snabb som tusingen så hinner jag nog ta en promenix till affären och handla lite gott till kvällen, så kan arbetarna få lite go mat efter hårt arbete.

Jag har för övrigt fått för mig att jag ska börja plugga lite. På distans. Kombinerat med att vara mamma och att jobba. Jag har räknat på detta och jag tror att det ska funka! Känner mig grymt peppad för detta! Ska göra lite mer research innan jag bestämmer mig helt.

Kommentarer

  • Mamsen säger:

    Du är absolut inte elak tvärtom tycker jag, det är mycket bättre att de får sina barnsjukdomar när de är små...p.s! pussa Theo från mormor

    2010-11-19 | 10:50:17

Kommentera inlägget här: