petterssonochjag

Om mig och Mattias i vår vardag.

Startgroparna

Kategori: Allmänt

Sitter i startgroparna för att börja fixa allt inför imorgon. Började så smått redan igår. Vi var hos mormor och Nåke hela dan. Kom tidigt för att äta frukost, sedan skulle diverse ärenden utföras och Mattias bil skulle besiktigas. Den gick igenom på blankt papper! Mycket märkligt, för den krånglade hela vägen ner, och även när besiktningsmännen satt i. Bra bil! :)

Under tiden Mattias var på bilprovningen gick jag i byn och kollade lite. Han skulle ringa när han var klar, så vi kunde mötas upp. När han ringde sa han att han var på punkten. Bra, för jag var precis utanför.
Kan informera de som inte vet att Mattias inte är riktigt cafe-människa. Han gillar att dricka sitt kaffe hemma.
Därför trodde jag givetvis att han bara var på genomfart.
Märkt väl min förvåning när han förklarar att han sitter där med Rickard, som han hade stött på och ska ta en fika. Trevligt trevligt!

Efter det gick Mattias och Rickard och köpte ny skjorta och slips, jag for vidare för att köpa band till dopklänningen.

Hemma igen hos mormor skulle ju bandet fixas till. Jisses, det var inte så lätt som vi trodde. Långt om länge fick mormor till det och oj, vad tjusugt det blev.
Frågade Nåke vad han tyckte om det och han svarar:

- "Jo, för att vara en klänning till en kille är den ju fin"

Han tycker lite synd om Theo som ska visas upp i klänning i kyrkan imorgon.

Huvudpersonen själv var nöjd med att ligga på golvet med sin älskade snuttis!



Kommentarer


Kommentera inlägget här: