petterssonochjag

Om mig och Mattias i vår vardag.

brrr...

Kategori: Allmänt

Så kallt det är härinne.. har tänt i spisen så nu sprakar det vilt där! Snart kommer det värme!
Theo har somnat för sin förmiddagslur, så nu finns det tid för mig att utföra dagens uppgifter. Det vanliga, vika-hänga tvätt och dammsuga. Tänkte att jag skulle baka lite oxå. Nya skorpor bland annat. De är en riktig succé!
Har jag tur kommer någon och vill fika med mig!

Imorgon har M tagit ledigt från jobbet, för att vi ska fixa med allt till dopet på söndag. Här ska handlas! Sen ska Mattias bil besiktigas oxå. Lika bra att ta allt på en gång. när man ändå ska ner. Som vanligt blir det ett besök på perstorpsvägen oxå.
Förra gången vi var där norpade jag ett par raggsockor. Mormor har stickat ett gäng sådana. (Smart som jag är tog jag de snyggaste! ) De har ju kommit väl till pass i alla fall.

Igår kom syster och hennes Mattias på besök (Madde hade varit här på förmiddagen, men hon kom en gång till). Vi åt middag ihop, Potatis, biffar och sås. Idag vet jag inte vad jag ska hitta på, men det får bli en koll i frysen och så bestämmer jag det då.

Nu ska jag i alla fall ta en kopp kaffe på språng. Funkar fint, dammsugaren i ena handen, koppen i den andra! Effektivitet= I Like!

Hörs sen!
/E


Första mötet med gummefar. Tre dagar gammal.

Kommentarer

  • Sara säger:

    Fullt ös medvetslös! :)

    Hoppas att ni får en bra långhelg tillsammans och att dopet blir lyckat på söndag!

    Kram från mig! :)

    2010-03-11 | 21:20:12

Kommentera inlägget här: