petterssonochjag

Om mig och Mattias i vår vardag.

Barnasinne!

Kategori: Allmänt

Gårdagen spenderades i föräldrarhemmet. Kära mor och far hade rester över sedan midsommarfesten, och sedan var ju jag tvungen att inspektera vårt gemensamt nyinköpta partytält. Vilket tält! Det var bara tv.n som fattades. En soffgrupp hade de ställt in, så vi stannade där inne hela eftermiddagen. 

Theo och Stina trivdes som fiskarna i vattnet. Theo, bokstavligt talat som fick bada i baljan. Stina var nöjd med att ligga naken på ett lakan och sprattla. 

Anna hade som dagens "mission" att dra upp mig i studsmattan som hon och andreas nyligen har köpt. Med viss skepsis hoppade jag ju upp, men oj vad det var skoj! Vi kom på en lek oxå. Att springa runt i studsmattan och jaga varandra. Det var hissnande roligt! 
Benen var som spaghetti när man stod på fast mark igen.
Givetvis fick Theo vara med och studsa lite lätt. Han tyckte det var minst lika roligt som sin mamma.

Jag har efter detta dragit slutsatsen att jag har barnasinnet i behåll och kommer nog aldrig bli riktigt vuxen!

Sedan skulle tältet ner, men det blev bara sidorna. Mamma fyller år på måndag och då var det lika bra att det fick stå. 

Det var en riktigt mysigt dag med familjen! 

Idag tänkte jag bara slappa. Sitta och sola, leka lite med Theobus på hans lekmatta som han älskar. Bara ta det lugnt. 

Vem vet, kanske kommer det någon på besök? Det är alltid roligt! 


Theo som leker på altanen.


Busar lite med moster.

Ha en riktigt skön sommardag!  
/E

Kommentarer


Kommentera inlägget här: