petterssonochjag

Om mig och Mattias i vår vardag.

Fredagsmys och lördag i halvfart

Kategori: Allmänt

Igår var det en alldeles underbar kväll! Det gjorde inget att det blåste kallt. Det kändes som semester när vi satt på altanen under eftermiddagen- Ljuvligt!


Pappa och Theobus byggde koja


Madde, Mattis och lilla skrållan kom till oss på eftermiddagen och hade köpt med sig mat till kvällen! Ett mycket bra initiativ! Mamma som tittade ner till oss efter jobbet och drack lite kaffe, tänkte att hon skulle åka hem, men det blev ju ingenting med det när Stinafisen kom. Hon stannade en stund till. 

En mycket trevlig eftermiddag i det fina vädret. 



Theo tyckte moster var toppen som köpte med vattenmelon.


Stina orkade inte vänta på maten, så hon tog sig en slurk medans vi andra väntade.

I väntan på maten lutade jag mig tillbaka och tog en KALL! Oj, det var längesedan, men mycket gott!

Nu ska jag snart greja lite innan jag ska fixa med maten. En lugn lördag blir det idag. Förra lördagen vid den här tiden befann jag mig på akuten i Borås. Theo åkte på en dunderförkylning och fick vid två tillfällen åka till doktorn och inhalera lite medicin.(Hans mamma skrattade lite åt honom när han satt med masken på sig, han såg lite ut som ett ånglok när han satt där och puffade) Stackarn, men nu är frisk som en nötkärna, så när som på lite hosta.
Ha en trevlig lördagkväll mina vänner!
//E


Kommentarer


Kommentera inlägget här: