petterssonochjag

Om mig och Mattias i vår vardag.

bröllopstjat och trekaffe

Kategori: Allmänt

Dåså, då var festen över. Bröllopsfesten menar jag. Måste erkänna att jag blev sittande framför tv.n igår eftermiddag. Dyrt, överdådigt, onödigt, ja visst. Man kan komma på anledningar till förbannelse att reta sig på detta evenemang. Det finns en sak som många glömmer när man gräver ner sig i sorgen av slöseri med skattepengar. Det spelar ju egentligen ingen roll, för det hela går ju runt. Staten får ju på sätt och vis tillbaka pengarna i form av nya skatteinkomster. Hänger ni med? 
Allt som konsumeras i samband med detta bröllop bidrar till mer kirr i kassan för staten. Jag tror att i det stora hela går vinst och förlust på ett ut. Tänk all kommers (rättstavat?) som blivit kring detta. Mazariner, äppelmust, textiler, choklad, blommor, tårtor etc. Viss procent av detta blir just skatteintäkter.

Sedan kan man ju tänka sig att nära en halv miljon människor på ett och samma ställe under en och samma dag köper en och annan dricka eller korv, ja ni fattar.

Det är ju bara pengar.
Jag för min del tycker att det var festligt, sen kan jag hålla med om att det ska bli skönt när mediahysterin är över. Två veckor i förväg känns tjatigt, men än en gång, det har nog genererat en hel del cash.

Nog om det. I eftermiddag kommer mormor och Nåke och hälsar på. hoppas att solen vill tränga igenom och lysa lite på altanen så vi kan sitta där.

Theo är med M ute och grejar lite. Denna eviga veden ska bli klar.

/E

 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: