petterssonochjag

Om mig och Mattias i vår vardag.

Ja å min pôjk!

Kategori: Allmänt

Jaha, då har den 27 Januari 2010 börjat lida mot sitt slut. Det har varit en bra dag!

När jag kom hem ifrån jobbet så slängde jag ihop en av mina "top 10 maträtter".
Pytt i Panna, Ägg, Bacon och Cremé fraiché.
Efter vi hade ätit så vaknade Theo, som ville prata lite med sin pappa. Pappa ville givetvis prata med Theo också!

Vi hade en väldigt sofistikerad diskussion om Saab-Spyker affären. Det märks att han är sin fars son.
Han tyckte precis som jag, att det är fantastiskt kul att Saab lever vidare. Inte minst för Sveriges skull.

Men nu ligger det tyngsta jobbet framför dem. Att vinna tillbaks sina kunder som i osäkerhetens tider valt att byta märke. Även att få Saab att fungera som ett självständigt företag och givetvis ett vinstgivande sådant.
För det har ju gått minst sagt knackigt dom senaste åren, beroende på många faktorer. Men det lägger vi bakom oss nu!

Det mest fantastiska med denna tragiska balansgång mellan hopp och förtvivlan, är att fått se alla "Saab entusiaster" som stått med huvudet högt under hela resan! Tror ni att det finns någt annat bilmärke i världen som har så engagerade bilägare/entusiaster som Saab har? Det tror definitivt inte jag!
Med det kära vänner definierar jag äkta Saab-anda! Har man en gång blivit Saab-frälst så byter man helst inte.



Ska även tilläggas att vi även pratade om hur mycket snö det hade kommit. Jag lovade honom då en Snowracer till nästa vecka. Men det tyckte inte hans mamma var lämpligt. ;) Och nu får ni ursäkta!

För vi ska mysa lite i soffan, ja å min pôjk!

//Mr.P

Kommentarer

  • Anonym säger:

    Tja. Gott snack! Känns som att det är ganska många utav de som äger en Ferrari som är ganska engagerade och entusiastiska över sitt bilmärke, eller vad tror du? Men du skulle la byta till en V70 nu ändå sa du ju;) Ska vi ta och boka biljett till Måns "the king" Möller snart månne? Peace out

    2010-01-27 | 23:15:21
  • Anonym säger:

    Oooooops, glömde skriva att det är Costa som skickar men det kanske du fatta med tanke att jag skrev om "the king":)

    2010-01-27 | 23:16:35

Kommentera inlägget här: