petterssonochjag

Om mig och Mattias i vår vardag.

Saab och Stufvade makaroner!

Kategori: Allmänt

Jaha, då var man nyäten och goer! Slängde ihop mina berömda
"Stufvade-Kungligaörnen-ideal-makaroner-med-tillhörande-kjôttbôllar-rullade-al-á-Pettersson" Sådeså! 

Och snart så blir det sängen, för jag gick upp jättetidigt imorse! Ja, ni hörde rätt..JAG gick upp tidigt!
Inte mer med de!

Som trogen Saab-Pilot, så följer jag den pågående affären/nedläggningen frenetiskt.
Och som alla andra så har även jag en åsikt. Den tänkte jag framföra nu.

Jag, som många andra är urless på att ständigt bli kastad glåpord på för att man kör Saab.
En klassisk men ack så fruktansvärt dålig kommentar är ju : "Sälj Aset Annars Byt"
Det brukar ju allt som oftast också komma ifrån personer som kör bilar med ett annat känt svenskt märke. 

Vet inte vad det beror på?

Jag åkte i min första Saab när jag var 4-5 år gammal, i min styvfars Saab 900 Turbo.
Den var metallicblå, hade dom där fulsnygga turbofälgarna och den gick som tusan. Redan då var jag fast!
Kommer även ihåg att vi fick stopp på motorvägen, för den kokade på samma resa.
Vi hade sedan Saab så länge som jag kan minnas, så det var ett självklart val för mig när jag själv skulle ta körkort. Jag ville ha en Saab Og900 Aero.

Nu räckte ju pengarna endast till en Saab Og900 T8-special, men vad jag gillade den bilen!
Har sedan haft ett par 900 Aero, en 900R och äger idag en röd Saab 90, en 9-5 Aero kombi och en 900 2,0t.

Jag gillar Saab! Inte bara bilen! Utan allt runt om kring. När man kör en Saab så är det mer än en bil. Det är en del av svensk historia. Något man är stolt över. Något som har en speciell plats hos varje individ som åker Saab!
Det går inte att förklara. Men det är en speciell känsla!
Sen tro fasen att dom krånglar, men å andra sidan, vilken bil krånglar inte?
Många klagar på utseéndet på bilarna. Men det finns väl tusen bilar som ser ut som om dom vore byggda i "Bilnisses garage-som-ligger-under-mitt-hus"?
Och någon smart människa sa en gång att det ligger i betraktarens öga att bedömma om något är snyggt eller inte.

Sen säger många att dom kommer att lägga ner. Det är fullt möjligt, men det är väl ingenting att gôtta sig i eller?
Så många jobb som försvinner, är absolut något som man inte ska skoja om, eller driva med!
Vad kommer hända med svensk industri om Saab och Volvo försvinner?
Vi kommer ju ha kvar lastbilarna säger många. Hur långe då säger jag.

Jag hoppas defintivt att GM väljer att avsluta likvideringen av bolaget och bestämmer sig för att sälja!

Och om du Jan-Åke Johnsson, VD på Saab Automobile AB läser detta, så ska du veta att om Saab Överlever, så skulle jag vilja träffa dig personligen och skaka din hand!

//Mr.P 






Kommentarer

  • Sara säger:

    Mycket genomarbetat inlägg Pettson! :D Din tes är mycket tydlig och argumenten bara klingar! hahaha! (insnöad svenska-nörd!)

    Hejja Saab och för dem som inte förstår dig - köp iaf ingen Passat!

    Kram från tant Sara

    2010-01-21 | 09:58:40
  • Pettson säger:

    Tack snälla tant Sara;) Jag hejjar på dig! Och när kommer du hit nästa gång!? Jag kanske saknar dig!



    Puss och kram tandamalgam

    2010-01-21 | 16:46:52
  • Sara säger:

    Jag kommer så fort jag har blivit frisk från min förkylning!:) Den ska framförallt inte Theo få av mig! Vi hörs! Kram till er alla!:)

    2010-01-21 | 21:32:56

Kommentera inlägget här: