petterssonochjag

Om mig och Mattias i vår vardag.

Ändrade planer

Kategori: Allmänt

Det blev ingen ost-och skinkpaj igår. Mattias hade gjort upp med pappa att vi ska äta tacos hela familjen istället i Karlabo. Inte mig emot, mysigt! Kvällen slutade med att jag somnade i Madde och Mattis säng (eller rättare sagt deras tillfälliga säng i form av en luftmadrass. De hade visst letat efter mig. Madde hade till och med gått in i rummet där luftmadrassen och jag befann mig för att hämta en filt till mamma, som somnat i soffan med Theo, men missade mig. Hon hade bara sett en hög med täcke.

- " Jaså, var det du?!" sa hon sedan när jag vaknade.
- " Ja, det var jag som var högen.

Jag kan även tillägga att deras lufmadrass pyser ut luft, så varje kväll måste den blåsas upp igen. Det låter ungefär som en dammsugare när Mattis går in och drar igång pumpen. (Skönt för dem att pumpen är batteridriven).
Jag struntade att blåsa upp den, för det var ju inte meningen att jag skulle somna, vilket gjorde att jag sov i nedförsbacke.

Ikväll blir det i alla fall Mattias ost-och skinkpaj.

Besöket på BVC gick alldeles utmärkt. Prinsen väger nu 4.7 kg och är 58 cm lång.

Kommentarer

  • martina säger:

    så söt han är;)

    2010-01-16 | 21:00:06
  • julia björk säger:

    åhh vad han är SÖT!!...

    2010-01-17 | 03:02:08
  • Gammlamormor säger:

    Vad roligt att han växer och tynger sej så duktigt !Då räcker tydligen mammamaten till! Han är såååå söt. Det kommer att bli en stilig fotbollsspelare !

    2010-01-17 | 09:48:39
  • julia ohlson säger:

    såå söt!

    2010-01-25 | 15:32:40
    Bloggadress: http://juliaohlson.blogg.se/

Kommentera inlägget här: