petterssonochjag

Om mig och Mattias i vår vardag.

Tonårsvakt och kollapsade växthus!

Kategori: Allmänt

Idag har bara varit en slappdag. Har tvättat och fixat lite. Senare kommer kusin Johan och lillebror Andreas som ska vara här tills imorgon. Deras föräldrar ska på Magnus Uggla på Rondo ikväll. Så här ska lyxas till med sushi! Ingen matlagning idag alltså!

Igår var vi på BVC igen. 6150g och 61.5 cm lång är han nu. Stor kille!


Gladfis!


Senare på kvällen firade vi fredag med potatisgratäng och fläskfilé tillsammans med pappa, Mattis och Andreas. De var hemma själva, för mamma och lillsyrrorna var på Eurohorse-mässan och GBG Horse Show.
Även Perra och hans flickvän Elin kom på besök! Trevligt!

I torsdags fyllde farfar 87 år. I födelsedagspresent fick han en liten "homemakeover". Mamma, Madde och jag var där på dagen och städade, hängde upp nyinköpta gardiner och ställde nya lampor i fönstren (jag fixade väl i och för sig mest med fikat). Mycket fint blev det och gubben blev nöjd (om än något förvirrad).
På kvällen samlades hela familjen hos farfar och åt lite mat och tårta. 


Theo trivs fint i gamlafarfars knä.


Igår upptäckte vi att vårt växthus rasat. Ingen större fara på taket (haha) för det har varit lite trasigt innan och jag har inga gröna fingrar, men något förvånade blev vi allt. Hade helt glömt av att vi hade ett. 

Nu ska jag fixa det sista innan jag gör kväll av denna dagen. 
Ha en fortsatt trevlig lördag gott folk!

/E

PS. har fått på nöten att aldrig min köra svärmor omnämns här på bloggen, så nu så! 
Gerd Lena Ingeborg Pettersson, kommer snart och snyltar lite på dig igen. Ringer innan så du hinner baka! :)


 

Kommentarer

  • Lillasyster säger:

    Båda korten är ju helt underbara!

    2010-02-27 | 17:31:26
    Bloggadress: http://leijne.blogspot.com
  • gamlamormor säger:

    Men kära nån så jättegó, Theo ser ut. Jag tycker att han har ändrat ansiktsuttryck sen jag träffade honom, ser förståndigare ut liksom, ser samtidigt lite busig ut.Längtar efter honom nu, men kom inte innan jag har blivit smittofri från förkylningen.Han får inte bli sjuk, den lille goingen !

    2010-02-27 | 18:41:54
  • eva säger:

    ja, korten blev mycket bra! och han ändrar sig hela tiden. han är väldigt pratsjuk!

    2010-02-27 | 19:34:39
  • mormor säger:

    Visst är han underbar, lille Theo, en riktig liten goding...

    förresten tach för hjälpen med tonårsvakten och roligt att höra att de är hjälpsamma när de är på besök.

    2010-03-01 | 00:02:17
    Bloggadress: http://netasallehanda.blogspot.com

Kommentera inlägget här: