petterssonochjag

Om mig och Mattias i vår vardag.

Dagens dumbom!

Kategori: Allmänt

Sitter i Karlabo nu igen. Har precis fikat lite. Mattias och Jejja har varit hemma hos oss och plogat gårdsplan och uppfarten. Shit! Vad mycket snö det har kommit! Det var säkerligen onödigt att göra detta, för imorgon kommer det att vara lika snö igen, men med detta utfört blir det inte dubbelt så mycket i alla fall.

Tidigare idag har vi varit i Kinna. Madde hade tid hos MVC igen, och då passade jag, mamma och lillprinsen på att följa med och fika samt fönstershoppa lite. Träffade på lite känningar och tittade in på vår frisörsalong. Madde behövde en tid för klipp och sling.
Detta besöket blev uppskattat. Synd om den stackars kunden som satt med färg i håret, för när jag kom in med Theo var ju det mycket mer intressant.

Med diverse ärenden utförda skulle vi då ta oss hemåt igen. Inga problem, för min bil, som jag hade kört till verkstaden för att få en förklaring på varför den där lilla lampan som ser ut som en filmkamera (motorlampan) lyste, blev friskförklarad! Bara termostaten som behöver bytas.

Ha! Inga problem, jo tack!
Kommer till bilen, öppnar bagageluckan och packar in chassit till barnvagnen, än så länge inga problem. Nästa steg är att ta sig in i bilen. Här börjar det krångla.
Jag tar i för kung och fosterland för att öppna dörren. Den hade ju självklart frusit tänkte jag. Provar övriga dörrar.. alla frusna.
Mamma säger då till mig att hoppa in genom förardörren och krypa bak så jag kan öppna inifrån, medans hon drar i handtaget. (detta för att hon börjar bli orolig för att jag ska stå där med ett handtag i handen)
Vi provar tänkte jag! Tar tag i handtaget, börjar tro att det frusit oxå. Men då börjar bilen tjuta!
Givetvis har jag glömt att låsa upp bilen!!
Har alltså stått och försökt bryta mig in i min egen bil!

När detta går upp för min kära mor brister hon ut i hysteriskt skrattanfall, samtidigt som jag piper fortare än kvickt in i bilen och åker hem!

Imorgon trotsar vi vädergudarna och försöker oss på en tur till Gekås. Får väl se hur detta går.

/E

Kommentarer

  • madde säger:

    Du glömde att du packade in Theo i bagaget och höll på att stänga in honom där ;)

    2010-02-02 | 21:54:33
    Bloggadress: http://leijne.blogspot.com
  • eva säger:

    men det kan jag ju inte säga förstår du väl :)

    2010-02-02 | 22:22:14
  • Gamlamormor säger:

    Men varför blir jag inte ett dugg förvånad? Du är så lik din moder så det är nästan rörande! Jag kommer att vara orolig hela dan idag när ni är i Ullared! Jag borde ju varit med så att Theo hade kunnat känna sej säker. Hälsa honom från mej med en jättepuss!

    2010-02-03 | 09:42:11
  • mamsen säger:

    Jättesmart Eva-Lena, med tanke på vilka som var och åt på Träffpunkten ha ha ha ha (hela cafét vimlade av poliser)

    2010-02-03 | 22:24:42
    Bloggadress: http://netasallehanda.blogspot.com
  • sandra säger:

    Saknar er!! Pussa min favvo ifrån mig!!<3

    2010-02-04 | 23:56:03
    Bloggadress: http://sandraohlson.wordpress.com

Kommentera inlägget här: