petterssonochjag

Om mig och Mattias i vår vardag.

krångel!

Kategori: Allmänt

( OBS! detta är gårdagens inlägg som kommer idag istället)


Vaknade idag till att vedspisen sprakade och det riktigt luktade värme. Andreas har sovit här inatt, så han hade tänt i spisen och gjort frukost till mig och Mattias. Vi föreslog att han kunde komma och bo hos oss!

Tycker till skillnad från många andra om att det har kommit mycket snö och varit kallt i vinter. Äntligen har vi fått en riktigt vinter! Det har inte hänt sedan jag var liten.
Kommer ihåg när vi var små, jag och Madde. Började julaftons morgon med att öppna ett paket, såklart det största. Var alltid varsin pulka. Sedan var det bara på med kläderna och ut i backen!
Nu kan jag väl tycka att vi inte behöver mer snö, men den får gärna ligga kvar lite till.

Igår var vi hemma hela dagen! Mattias gick ut tidigt och skulle få igång en snöslunga som vi visst hade. (stod i skjulet, långt in bland alla annan bråte som finns kvar efter våran käre Olle)
Det fattades dock lite nödvändiga verktyg som av en händelse låg i Karlabo (!). Han ger sig ut med bilen för att hämta dessa, men hinner inte av uppfarten innan han kör fast i snövallen som blev när grannen plogade vägen. Liiite irriterade hämtar han en spade för att gräva loss bilen.

När Mattias fixat det som behövde fixas coh skulle starta maskinen, gick startsnöret av. Givetvis! Han bytte snöre och provade en gång till, men oxå det gick av. (Behöver jag säga att han var minst sagt lindrigt frustrerad?)

Det slutade med att han ringde pappa som fick komma med traktorn och skotta.
Nu skulle man ju kunna tro att historien slutar här, men inte då.
När pappa kommer går Mattias ut för att flytta bilarna. Pappa skottar fram en plätt på gräsmattan att ställa dem på så länge.
På vägen ner till plätten åker Mattias av vägen.


Kommentarer


Kommentera inlägget här: