petterssonochjag

Om mig och Mattias i vår vardag.

Ändrade planer

Kategori: Allmänt

Theo vaknade, så det blev inget med köket. Bullarna håller jag på med nu. Men vi fick uträttat lite ändå. Tog bilen till Karlabo där vi fikade lite, sen gick jag och Andreas ut i skogen för att plocka bär. Andreas med siktet inställt på lingon, jag var mer ute efter blåbär.

Efter ca en timme hade Andreas fyllt sina hinkar, 10 liter! Det tar längre tid att plocka blåbär kan jag säga, särskilt om man springer på världens kantarellställe! Ni vet ett sånt som man bara hittar när man drömmer! Nästan ett sånt som Melker i "Vi på saltkråkan" hittar! Men två liter blåbär fick vi ihop, plus mina kantareller som jag ska göra en paj av! Mumsit!

Imorgon ska vi in och träffa Jill och Texx. Ska även till gamlamormors grav som skulle blivit 100 år imorgon.

Hon var minsann en riktig liten gumma. Ungefär 150 cm lång och lika bred :) Tänk den gången hon hade gjort i ordning mackor med honung och slagit sig ner i godan ro vid tv:n (som stod ca 10-15 cm framför henne på bordet, för såg dåligt gjorde hon) och somnade, för att sedan vakna med en honungssmörgås mitt i planeten och undrade vart den hade tagit vägen?!
HAHA!

Eller den gången hon var hemma i Karlabo och hälsade på och trillade ner i hålet i gräsmattan (ca. 1m ner till brunnslocket) för såg bra gjorde hon ju som sagt inte. Mamma blev lite smått irriterad och sa till henne att hon skulle ju inte gå där själv. Gamlamormor ursäktade sig med att hon behövde ju faktiskt gå på toaletten.
Pappa som inte var långt borta hörde ju detta och svarade:

-" Haha, Ja men då har du ju hamnat på rätt ställe, för det är sketbrunnen!"

Detta tyckte ju tanten har jättekul, för humor hade hon!


Dagens fynd. Andreas gav mig två av sina tio liter lingon.

Nu kommer snart mamma, Madicken och Stina för att hämta Anna och Andreas, men först ska vi fika!

//E

Kommentarer


Kommentera inlägget här: