petterssonochjag

Om mig och Mattias i vår vardag.

Kalasdag!

Kategori: Allmänt

Idag är det kalas! Halva familjen Rydström/Sandqvist firar sina födelsedagar idag! Det blir Stumpa-Stinas första kalas, Theo har vanan inne vid det här laget. Det blev en del julkalas för hans del. Så nu laddar vi batterierna till ikväll. Lilleman sover i vagnen efter vår promenad, Chiefen oxå. Det tar på krafterna att vara ute och motionera! 


Vilar lite i solen. Madde, jag och mamma hade picknick en dag för någon vecka sedan.


Mattias är i Mjöbäck och fixar en bil. Så vi är själva hemma denna lördag.
Vi tog tillvara på solen och gick upp till byn och passade på att hälsa på Theos farmor och farfar. Gamlafarmor var oxå där. Chiefen fick leka av sig lite med alla sina kompisar som bor där (allt från skrämmande alfahannar till små, små valpisar). Hade egentligen behövt gå in i affären och köpa lite mjölk, men det fick vänta.


Hälsar lite på gamlafarmor..


Igår hade vi fredagsmys här hemma med fam. Arnoldsson/Holmqvist. Anna var här redan och hjälpte mig under dagen, sen kom Jejja på sin moppe och hade köpt med sig glass (mums). Mamma jobbade och skulle ta vägen härom när hon slutade, så det var lika bra att ringa hit pappa oxå, så det blev tillslut hela familjen. Fläskfilé och ris med sallad fick det bli. (Måste bara säga att köttet blev perfekt! Lite stolt är jag allt.)

Nu ska jag fixa det sista städningen som är kvar och lite tvätt, sedan ordna för ikväll.


Hej från mej!

Kommentarer

  • Tant Sara säger:

    HEJJA Theo! :D

    2010-04-26 | 13:08:23

Kommentera inlägget här: