petterssonochjag

Om mig och Mattias i vår vardag.

Härliga dag!

Kategori: Allmänt

Idag har vi varit på badhuset igen. Theo älskar att bada! Att få vatten över huvudet bekommer honom inte. Han blev så trött i slutet att han höll på att somna i vattnet.
Madicken var med oss idag, fortfarande med mitt lilla systerbarn i magen, men hon höll sig på land idag.

När vi var klara och torra tog vi en fika med Jill och coolingen Texx i fiket. Det är inte klokt vad hungrig och trött man blir av att vistas i badhuset!

Hemma i Karlabo sen kom Emma och Alicia och hälsade på. Hon längtade så efter hennes lilla kattunge. Ytterligare en fika.

När Anna kommer hem från skolan tar hon ut Pärla på en ridtur. Den allra första på alldeles egen hand. Hon var riktigt stolt när hon kom tillbaka och insåg att hon klarade av det.
Anna åkte med mig hem sedan, för annars skulle hon vara ensam hemma och det tycker hon inte om.
När vi svänger upp på gården står det ett skrivbord utanför ladugården. Det stod inte där när jag åkte hemifrån. Det visade sig att svärfar fått det på jobbet och Mattias tyckte att vi behövde det.

Nu har det börjat hända saker på Nybygget. Det rustas för garagebygge, Mattiasarna byggde igår en jättesöt vedbod med integrerad ljugarebänk, veden är på g, och huset blir alltmer färdigställt! Snart ska altanen byggas, sen kan sommaren komma!

Imorgon ska jag och Theo sällskapa Madde till Kinna. Hon ska förhoppningsvis för sista gången till barnmorskan.

Fridens!
/E

Kommentarer


Kommentera inlägget här: