petterssonochjag

Om mig och Mattias i vår vardag.

fullt upp..

Kategori: Allmänt

Oj, vad längesedan jag skrev sist. Det var dåligt! Får försöka bli bättre på detta.

Vi har i alla fall hunnit med att fira både födelsedagar och påsk. Madde och Jag fyller år dagarna efter varandra, så vi slår ihop det. Smidigt värre. Först firar vi lite med familjen med tårta när var och en fyller år, sen har vi ett kalas tillsammans för släkten. Mycket kalas blir det, men det gillar vi!

Påsken flöt på som det brukar. Påskafton brukar vi äta påskmiddag med familjen. Mamma jobbade i år, men det gjorde inte så mycket. Madde och jag fixade med maten så den var klar när hon kom hem. Det blev lite sent, men vad gör det.
Efter maten blev jag helt plötsligt jättesömnig. Anna höll med mig, så vi gick in och lade oss i soffan. Jag sa till Mattias att säga till när det var dags för fika, men han hämtade mig där inne när det var dags att åka hem. Jag hade stensomnat! Det var jag i och för sig inte ensam om. Mamma hade gått upp och lagt sig, Madde och Mattis hade åkt hem, så det var bara Mattias och pappa kvar. De hade nog fått dricka kaffe själva.
På påskdagen var vi hemma och grejade ute, som har högsta prio just nu. Mattias röjer i skogen bakom ladugården och såger ner träden där. Det ska byggas verkstad där. Mycket ved blir det också.
Jag fick för mig att plocka ner staketet på påskaftons morgon när Mattias skulle till Elmia. Emil var här så han hjälpte mig. Bra blev det, och mycket lättare att köra runt med gräsklipparen sen.
Givetvis kunde ju Emil inte låta bli att trampa på en spik, så han stackarn går på penicillin nu. Rejäl infektion i foten fick han. (Något säger mig att han är släkt med sin bror). Emma och Alicia kom på eftermiddagen och hade med sig kladdkaka som vi fikade på i trädgården. Alicia varvade fikat med att fånga fjärilar. Härliga vårtecken!

Annandagen firades traditionsenligt med korvgrillning i kakelugnen. Emma och Alicia kom och hälsade på i Karlabo och firade tillsammans med oss. Alicia fick också till hennes stora lycka välja en av de nyfödda kattungarna till sin. En nougatfärgad hane som fick namnet Andreas!

Idag ska vi åka till badhuset och bada. Theo har sitt babysim först, sen ska vi stanna kvar och bada med anna och kusin sandra. De har ju påsklov nu. Så nu ska jag dricka en kopp med kaffe medans lillfisen sover och innan mamma kommer med mina systrar, för vidare färd till rosenmalmsgatan för att tigga fika där innan det blir bad.

/E

Kommentarer


Kommentera inlägget här: