petterssonochjag

Om mig och Mattias i vår vardag.

Tillfälligt avbrott!

Kategori: Allmänt

Herregud vad dagarna flyger iväg!
Har de senaste dagarna hunnit med att stöpa ljus och flugit runt som en skållad råtta.
Konstigt det här med att trots man är ledig, har man ungefär lika mycket att göra ändå.

Igår våldgästade jag återigen Perstorpsvägen. Kom precis lagom till att en helt nybakad kladdkaka skulle avnjutas. Det var ju nämligen så att jag inte var det enda barnbarnet där på besök just den gången. Min minsta kusin Sandra kom lagom till frukosten den dagen och hade minsann redan hunnit dra med mormor ut på promenad och skulle fira denna bravad med att baka en kladdkaka. Mycket bra initiativ tycker jag!
Efter att vi fikat lärde jag Sandra att virka mormorsrutor (passande va?). Hon var lite tveksam till att hon skulle lyckas med detta eftersom att hon bara virkat med fingrarna förut, och endast långa remsor med lufmaskor. Det tog inte lång tid innan hon hajade grejen helt och hållet.

Det sög nog i sticktarmen hos mormor när vi satt där jag och Sandra och hade symöte, så hon gick och hämtade sitt projekt. En kyckling-gul tröja åt Maddes och Mattis lilla kotte.
Det var riktigt angenämt att sitta där och hålla på alla tre med diverse handarbeten.

Ljusstöpningen i måndags var även det mycket trevligt! God mat och gott sällskap och en försmak på julen. Årets första glögg bjöds det på!

I morgon är det föräldrargrupp igen. Tror ni vi lyckas komma i tid den här gången? Vore ju trevligt, med tanke på att det är sista gången, och att vi ska stå för fikat!

Nu kallar snart sängen, men först ska tvätten hängas och disken diskas!

Tack Store-Sandra förresten för att du kom på en liten visit! Mycket trevligt, och väldigt fin bil du hade skaffat dej! Lycka till!

//E

Kommentarer

  • syster säger:

    Det var allt på tiden, med en liten uppdatering. Visst blir tröjan fin. Vi får allt en grön gul bebis vi. Och det hör väl våren till :). Jag själv tänkte virka en grön filt :)

    2009-10-29 | 02:08:56
    Bloggadress: http://leijne.blogg.se/

Kommentera inlägget här: