petterssonochjag

Om mig och Mattias i vår vardag.

Igår getingar, idag dammråttor

Kategori: Allmänt

Dagen började som den brukar, Mattias iväg till jobbet, ut med hunden, in springer katterna -Ingen panik, alla på en gång!

Jag sätter mig i vanlig ordning i soffan med en kopp varm dryck (denna varierar) och tittar på nyhetsmorgon.

Det som står näst på dagordningen är att dammsuga. Och oj!.. vad många små husdjur vi fått! Dammråttor alltså. Givetvis skiner solen så glatt in genom fönstret, vilket är mycket positivt, men dammet blir ju så mycket mer när man ser hur det virvlar runt.
Jag genomförde i alla fall detta, tog sedan en paus ute i den friska luften för att lindra biverkningarna av alla nysningar som kom som ett brev på posten när dammråttorna flyttade till himlen.

När M kom hem for vi till mvc för idag var det dags för föräldrargrupp.
Toppen!
För igår bestämde vi, jag och mormor som är gräsänka att hon skulle bjuda på middag idag.
Så nu sitter vi här på Perstorpsv. och har ätit. mmm... gott var det!

Imorgon är det fredag. Får se vad som händer då. Har hört ryktats om bowling. (?) :)
Kanske att getingarna också får flytta till himlen imorgon? Jaja, den som lever får se..

//Eva

Kommentarer

  • Isolde säger:

    Hej! Jättekul att läsa din blogg, den bara andas humor,man blir verkligen glad av att läsa den.Fortsätt så !

    2009-10-15 | 23:32:24
    Bloggadress: http://pettersonochjag

Kommentera inlägget här: