petterssonochjag

Om mig och Mattias i vår vardag.

Helg!

Kategori: Allmänt

Nu är det helg igen!
Inte för att det är någon större skillnad mot alla andra dagar för mig nu, med tanke på att jag går hemma på heltid nu. Men ändå, det är något särskilt när fredagen kommer och man riktigt känner det i luften. Så ikväll vankas det hembakt pizza och bara mys.

Igår var det ju som sagt sista träffen med föräldrargruppen utan barn. Nästa sker längre fram då man får se resultaten!
Tro´t eller ej men vi var där prick halv fyra! Och då hade vi ändå hunnit lämna Chiefen hos "gamlamormor".

Fick ett litet otydligt sms från Madde igår,  det stod att det planerades en liten halloween-maskerad i hemmiljö. Frågan var bara vilket hem?
Svaret på detta fick jag när jag träffade på Sara och Madde hos mamma. Sara hade varit ute och ridit med Anna och kusin Sandra, till deras stora lycka!
Madde frågade då mig om jag hade fått hennes sms, och ja, det hade jag ju, men bad henne att förklara hur hon menade för att räta ut en del frågetecken. Det visade sig att det var hos Madde och  Mattias i "Siggebo".
I ett obevakat ögonblick kläckte jag ur mig något i stil med:
" Toppen, inga problem. Jag kan ju va pumpa. "
Detta tyckte de var en mycket bra idè, och idag ringer Madde och säger att hon köpt ett pumpa-kit till mig med färg och allt!
Då så, då var det ju bara att stå sitt kast, så imorgon kommer jag till "Siggebo"  som en  livs levande pumpa. 
(om jag inte ångrar mig)

//E

Kommentarer

  • Charlotta säger:

    Se till att kameran finns i närheten! Detta vill jag gärna se....

    2009-10-30 | 15:21:09
  • Eva säger:

    tror inte att detta med kamera inte går att undvika, bôtta! :)

    2009-10-30 | 17:56:34
    Bloggadress: http://petterssonochjag.blogg.se/
  • Emma säger:

    ååå va gulligt!! hoppas på att bilder kommer på fb !! :D

    2009-10-30 | 22:19:08
  • Eva säger:

    haha... ja, det var ganska roligt faktiskt :) frågan är om jag vågar lägga ut det på fb. Det är ju så nära utvik man kan komma :D

    2009-11-01 | 12:54:35

Kommentera inlägget här: