petterssonochjag

Om mig och Mattias i vår vardag.

Härliga höst!

Kategori: Allmänt

Då sitter man här på söndagen och tittar ut på solen som tittar fram! så fint med alla färger!
Undrar lite vart helgen tog vägen. Vad har hänt egentligen?

Jo, i fredags var det ju då bowling med gänget. Madicken gick in hårt i kampen! Fullt ös medvetslöst kan man i det närmaste beskriva hennes bravader. Var det inte så att hon åkte med klotet, höll hon istället på att träffa stackars Sara när det blev baktungt kan man säga. Trots detta gick det inte riktigt som hon planerat. Sara vann!
Killarna som hade en egen bana hade väl inte heller världens bästa flyt. Samma sak där, de gick in för hårt.

Trots "lagom" bra resultat var humöret på topp! Fortsatte kvällen på Kina restaurangen och humöret var fortsatt på topp!
Undrar varför det bara var vi på restaurangen? Det stackars paret som satt där när vi kom, satt inte kvar så länge.
Men vi däremot stannade till stängning!

Väl hemma kände jag hur mina vilande virus nu hade sovit färdigt. Lämnade det trevliga sällskapet i vardagsrummet för att istället möta John Blund.

På lördagsmorgonen vaknade jag mycket riktigt ordentligt förkyld. Inte världens bästa start, men vad gör man?
Skållareds marknad var det. Är man då Älekulla-bo anses detta vara ett obligatoriskt besöksmål, om man händelsevis råkar vara ledig från diverse uppdrag under dagen, detta var jag, då jag inte kände att det var lämpligt att stå och nysa i ärtsoppan.
Vi köpte de klassiska "kyrkorna" (heter officiellt kokostoppar, men jag döpte om dem när jag var liten) och nybakta donuts!
Hem och fika!

Efter det åkte vi och köpte en säng! Saras mamma hade en hon ville bli av med. Jättefin!
Tusen tack för hjälpen, Sara, Maria och Håkan!

Kvällen spenderade jag sedan i soffan, med snyt-papper, panodil och nässpray som sällskap. Mattias ringer vid två för att han vill bli hämtad från Varberg, där han ätit middag och roat sig lite med Linus och Sara. Sömniga sätter jag och Chiefen oss i bilen för att hämta hem husse.


Kommentarer

  • mormor säger:

    Det är jättekul att läsa din blogg. Du har ett sånt bra flyt när du skriver.Om vi skulle fundera på att skriva en generationsbok Jag ,Du och Madde. Jag tror att den skulle bli underhållande !

    2009-10-18 | 16:10:50

Kommentera inlägget här: