petterssonochjag

Om mig och Mattias i vår vardag.

En glad rookie!

Kategori: Allmänt

Mattias har då sagt sitt, så nu kan jag börja på riktigt! :)

Har idag gjort slag i saken med att skaffa mig en blogg. Ber er ha överseende med detta faktum att jag är nybörjare.

Efter en natt av fullt krig mot dessa getingar som flyttat in till oss (förstår dem visserligen i denna kylan) vaknar vi trötta och frusna, jag, Mattias och Chiefen. Mattias far som vanligt lite sen till jobbet och jag äter en tidig frukost- Vrålhungrig! Utfodrar diverse katter och hund. Slår sedan ihjäl några getingar till och bestämmer mig för att kalla in proffessionell hjälp, kommer förhoppningsvis imorgon eller på fredag.

Sedan är det dags att ge sig av till Mvc. Allt bra! följer den berömda kurvan till punkt och pricka! Sju veckor kvar bara sen är det jul. Antingen blir det en lussebulle, eller en tomtenisse :)

Styr sedan vidare till mormor som bjuder på te och smörgås. Lagom, för givetvis är jag hungrig igen. Hon verkade tycka om sällskapet, för Nåke som varit sängliggande i fyra dagar i förkylning var borta. Han var nog frisk nu, för han var på (tro't eller ej) möte.

Hem igen, glömmer att gå in på apoteket, men de må va hänt. Måste ju hem och laga mat till M som snart kommer hem från det tuffa jobbet. Linus hakar på. Det vankas mat :) Blir alltid lika glad när man kommer hem och en stor, klumpig 10 månaders schäferkille möter mig överlycklig i dörren över att jag är hemma! Att man sedan tio minuter senare får springa runt i trädgården och samla ihop tofflor, trasmattor och skor är väl något som kommer på köpet. En slags ljuvlig hatkärlek :)

// Eva




Kommentarer

  • Sara säger:

    Hejsan hoppsan! Vad roligt att kunna följa er såhär! :) Jag drog runt min blogg ett tag.. men ska göra ett nytt försök! På Leijnes vägnar! ;) Kramkram

    2009-10-15 | 08:53:18
    Bloggadress: http://sarahoeglund.blogg.se/

Kommentera inlägget här: