petterssonochjag

Om mig och Mattias i vår vardag.

Lite Halloweenkalas..

Kategori: Allmänt

Nu sitter jag här hemma med en filt och fryser. Mattas har tänt i spisen, men det tar en stund innan det blir någon värme i huset, Ovanligt lång stund idag verkar det som! (man får väl skylla sig själv som är för snål för att sätta på elen än, eller jag menar givetvis miljövänlig)

Igår sparades det inte på varken mat eller humor! Riktigt bra kalas! Bra jobbat Madde och Sara!
Jag och Mattias kommer dit strax efter sju, Mattias kliver rakt in i duschen (vår egna är på upphällningen). Han hade lite halvhjärtat rotat fram en bandana och en leksakspistol och skulle vara en bandit. ( Båda Mattiasarna hade från början tänkt vara svampbob fyrkant).
Mattis mötte jag i dörren som världens gladaste troll! Det passade han som handen i handsken! Mycket lik Plupp faktiskt!
Madde var pirat och sara var cowgirl!
Jag var däremot än så länge mig själv. Förvandlingen kom lite senare.

När alla hade skrattat färdigt åt varandras första intryck var det dags att äta.
Potatisgratäng och kyckling. mm..
Till efterrätt åt vi glass som serverades i apelsiner, utskurna precis som pumpor! 

Sedan var det ju då dags för mig att inta liggande position. Madde-pirat satt med färgen i högsta hugg, redo att måla! Hela den processen var i sig mycket underhållande. 
Till slut resulterade det hela i en mycket glad och söt pumpa. 

Visade sig sedan att pumpan trivdes mycket bra, och ville inte riktigt försvinna. Det måste vara rena vax färgerna! En hel del skrubbande och slit med diskmedel innan jag intog vanlig nyans igen, eller inte riktigt som vanlig, det sista får nog slitas bort.
Jaja, vad gör man inte för underhållningen! 


 sitter och väntar på att få äta
Mattistrollet och Maddepirat


Det blev ingen bandit. Sara hade med sig reklam tröja från sin styvpappas företag. D&D-mannen blev det!

 
Cowgirl-Sara

Här är vi alla tre, Mattias, jag och pumpan!

Ha en fortsatt trevlig Halloween-helg!

//E

Kommentarer

  • emma säger:

    HAHAHAHAHAHAHA!!!! såå fin pumpa!!!

    2009-11-01 | 14:01:22
  • Farmor säger:

    :)

    2009-11-01 | 15:13:23
  • mormor säger:

    Det var den tjusigaste pumpa jag nånsin sett. Hade det varit tävling så hade du absolut vunnit första pris !

    2009-11-01 | 22:06:55
  • Leijne säger:

    2009-11-01 | 22:46:29
    Bloggadress: http://le
  • Leijne säger:

    Men mormor! Jag då. får inte jag något pris. Jag hade ju ändå skapat det hela :)

    2009-11-01 | 22:47:28
    Bloggadress: http://leijne.blogg.se/
  • Sara säger:

    Tack för en trevlig lördagskväll och helg för den delen! :) Pumpan är oslagbar!! Kram

    2009-11-02 | 08:58:57
    Bloggadress: http://sarahoeglund.blogg.se/
  • Charlotta säger:

    Mycket vackert!!!

    2009-11-02 | 11:37:25
  • maria & håkan säger:

    JÄTTEfin tröja Mattias !

    2009-11-06 | 20:37:12

Kommentera inlägget här: