petterssonochjag

Om mig och Mattias i vår vardag.

"inte-göra-någonting"-dagen

Kategori: Allmänt

Ytterligare en himla tråkig regndag! Har precis kommit hem från Karlabo. Åkte dit och sällskapade med mamma och Anna medans Mattias, Mattis och Lasse skulle ut och jaga. Det blev nog i och för sig inte så mycket med det, med tanke på att de kom in lagom till kl:11 och var minst sagt blöta. En värmande kopp fika blev det då.
Efter det ska de ut en gång till! Måste vara något mycket speciellt med jakt. I synnerhet om man ger sig ut två gånger i ösregn utan resultat. (Kanske går att likna vid kvinnor och shopping? )

Tänkte att jag skulle sammanfatta helgen litegrann.

Fredag:
Kalas på Äbyvallen för de som hjälp till under året. (Nästan alla) Varav jag, Mattias, Madde, Mattis och Mamma var några av dessa. Det bestämdes under dagen att mamma, Madde och Mattis skulle hämta upp mig och Mattias här hemma halv sju.
Jag börjar processen med att byta om och fixa håret och allt sådant, som faktiskt tar sin lilla stund, vid klockan halv fem. (Tiden inkluderar torktid för hår)
Döm min förvåning när de dyker upp kl. 18.00!
Först trodde jag att jag missat en timma på klockan och att vi var mycket sena, men det var i själva verket mamma som var väldigt tidig! En hel halvtimma innan utsatt tid stod hon i hallen. Helt klar!
Detta är en mycket sällsynt händelse!

Framme på plats bjöds det på party-tallrik med potatissallad och kaffe och pepparkaka.

Lördag:
En pysslardag. Mattias och Anna eldade skräp och röjde i trädgården. Jag höll mig inne och tog itu med diverse sysslor såsom att handla, tvätta, dammsuga etc. vilket är mycket bra att göra medans hund och husse håller sig utomhus.
Anna följde med mig till affären, där det även var lite julmarknad. Vi köpte hembakat fikabröd, vilket vi fick användning för när Emma, Alicia och Mikael kom på besök! Fikabröd hade vi i och för sig inte behövt, för de hade med sig mycket goda bullar! (Tusen tack för titten, och välkomna tillbaka!)

Sedan var det meningen att vi skulle åkt upp till Mattias styv-lillebror som fyllde 15 år igår, men huvudpersonen i fråga hade åkt till Borås.

På kvällen gjorde jag och Anna lasagne som vi myste med innan pappa och Andreas kom och hämtade henne. De kunde inte motstå frestelsen av den goda maten, så de stannade en liten längre stund än planerat.

Nu kan jag avsluta med att idag blir det inget mer gjort. Jag ska nu sätta mig (eller rättare sagt dunsa) i soffan med varm choklad och smorgås, så får vi se vad kvällen har att erbjuda.

Ha en härligt regning fortsatt söndag!

//E

Kommentarer

  • emma säger:

    Tackar!! vi kommer gärna igen! Alltid lika roligt! :-)

    Alicia har berättat för alla hon känner om dina "kattungar" som sover i bebissängen! :-)

    Hon vill också gärna åka till er igen!

    2009-11-22 | 22:22:07
  • Mormor säger:

    Men kära Eva! Är du medveten om att det du upplevde i fredags är faktiskt ett "Mirakel" Din mamma -för tidig till avtalad tid. Det finns egentligen inte! Detta bör du verkligen lägga till i dina memoarer: Detta får du aldrig uppleva igen !

    2009-11-23 | 16:59:04
  • lilla mamsen säger:

    Ha ha ha ha ha ......än är inte undrens tid förbi....

    2009-11-23 | 23:18:28

Kommentera inlägget här: