petterssonochjag

Om mig och Mattias i vår vardag.

Herman och adventspyssel!

Kategori: Allmänt

Har för cirka en timma sen färdigtställt Herman, så nu står han i ugnen på väg att äntligten bli klar. Jag undrar, är det någon som smakat denna besynnerliga kaka någon gång? Jag är i alla fall mycket nyfiken!
Snart!

Jag är nu helt färdig efter denna dag. Vaknade i morse och tänkte att jag kanske i alla fall hänger upp mina stjärnor i fönstren och ställer fram ljusstakarna. Hade annars tänkt bojkotta julstök här hemma i år.
Jag kommer ha annat att göra.
 
Nu sitter jag här med stjärnor, stakar, gardiner, dukar och adventsljusstake. Till och med har jag skaffat en hyacint och en ytte-pytte-mini-enebuske.
Ska inte heller glömma att granris är framdraget på trappen, granvippa på dörren och lite ris i min ytterkruka.

Det var ju inte riktigt meningen, men fint blev det!
Eller om man ska citera Mattias;

- "Nämen, nu är det ju riktigt mysigt här!" (Brukar nog inte vara det här annars)

I vilket fall som helst har jag bestämt att tomtar och julgran lyser nog med sin frånvaro här i år.

I morgon ska jag ha lite besök på fika. Halv elva kommer de och då ska vi dricka glögg. Säkerligen diskutera nya katalogen (har ett rykande färskt exemplar här hemma nu) och alla erbjudande som
följer med den.

( Nu finns det allt några som är mycket nyfikna va? )

OJ! nu är Herman klar, strax tillbaka!


Verkar som att han lyckades som färdig kaka. Nu återstår bara att se hur han smakar.
Mattias och Emil har så när som målat färdigt taket idag! Det stora fönsterpartiet blev som nytt när furufärgen förvandlades till vitt! Det bådar gott detta!  
Så nu sitter de och slappnar av i soffan med lite tv-spel. Det är de värda. Christoffer har kommit hit och gör dem sällskap.
Återstår bara för mig idag att laga lite mat. Flygande Jakob bjuds det på ikväll!

Ha en toppen-bra lördagkväll och en härlig första advent imorgon!
// E




Kommentarer

  • tess säger:

    Kakan Herman! Det var då rakt inte igår :D hehe

    2009-11-28 | 22:47:29
    Bloggadress: http://latess.blogg.se/
  • mormor säger:

    Jag vill också ha en Herman! Den är jättegod, men det är 5 år sen jag smakade en sådan.Ja det är klart att man är nyfiken, det tillhör kvinnosläktet att vara. Det är därför vi är så uppdaterade vi kvinnor.

    Sen tror jag nog att det kommer fram några tomtar också,om inte annat så tycker nog dina pyssliga systrar det, och hjälper dej att plocka fram dem.

    2009-11-29 | 14:57:51
  • eva säger:

    Klart du ska ha Herman. Jag fixar en till dej. ska upp på onsdag!

    2009-11-29 | 19:40:05

Kommentera inlägget här: