petterssonochjag

Om mig och Mattias i vår vardag.

Fixarfrasse!

Kategori: Allmänt

Jaha, då har söndagen börjat närma sitt slut också.
Sitter för tillfället och tittar på "Mitt stora feta grekiska bröllop". I brist på bra Tv-material, så funkar det faktiskt förvånansvärt bra.

Denna helgen har nog varit den mest energiska helgen på flera år. Om ni bara visste hur mkt jag har fått gjort!
Målat taket, dock bara en gång för sen tog färgen slut. Men Eva ska köpa ny färg i veckan!
Så har jag snickrat på ytterväggen, fast sen tog brädorna slut. Men det ska jag hämta nya i veckan också!
Jag har fixat iordning blandaren i duschen, det var 5 kilo smuts i filtrena.
Sen så hade ju toalettstolen börjat krångla också. Men det fixade jag det med!
Vattnet rann inte till i själva tanken, eller det rann väldigt sakta. Men efter lite isärplockande och rensande så fungerar den nu också, bättre än någonsin!

Har starkt funderat på att bli rörmokare!

Eva har också lyckats att skrämma mig halvvägs ut i bilen med väskan som är packad till BB!

- Mattias! Det kommer lite vatten!
Varpå jag svarar: VA!? Ur dig!?

- Nee! Ur duschen. (Röret från duschkabinen hade hoppat ur avloppet. Men det fixa la jag.)

//Mr.P

 



Kommentarer

  • svärmor säger:

    Ha ha ha ha .....du är helt underbar!!! Åh du MrP, det där med rörmokare tycker jag låter helt fantastiskt för då kanske jag kan få mina toaletter/dusch/badrum fixade. Puss på dig svärmorsdröm....

    2009-11-30 | 15:47:25
  • Jill(från föräldragruppen) säger:

    Haha Mattias riktigt så bråttom e d inte ut i bilen, du får ju inte glömma å få me dig Eva också:)

    2009-11-30 | 16:27:32
  • Mattias säger:

    Jill: Hahaha..Ne, det vore ju riktigt dumt;) Roligt att se dig här förresten!



    Svärmor: Jag skulle gärna laga dina rörmokar saker:P

    2009-11-30 | 17:09:23
  • Sara säger:

    Det inte du fixar är inte värt att fixa! Hoppas att D&D tröjan var på vid ngn av tillfällena! :) Håller tummarna för er! Kram

    2009-12-01 | 21:20:23
  • mormor säger:

    Det är underbart att Eva kan ha dej till allting !Det känns så tryggt tycker jag. Nu kan man ju snart sätta sej och åldras i lugn och ro, med vetskap om att ens barnbarn har det gott!

    2009-12-03 | 10:47:03

Kommentera inlägget här: