petterssonochjag

Om mig och Mattias i vår vardag.

Att prata utan att veta.

Kategori: Allmänt

Hej allihopa!
Nu är jag lite skrivsugen igen.

Anledningen är att jag blev så fruktansvärt upprörd över Tv-programmet "Kvällsöppet med Ekdal".
För er som inte såg programmet, så handlade det om "Julhets el. Julfest", där Boris Lennerhov, VD:n på varuhuset Gekås var med.
Hel plötsligt så handlade det inte om julhets, utan om vilka idioter folk är som handlar på Gekås.

Vad jag blir irriterad över är att såna som inte ens har varit på Gekås, tar den "Seriösa" Kanal 5:s vinkling som fullständig sanning!?
Och att såna som inte ens har varit på  Gekås, uttalar sig  riktigt idiotiskt.
Det är ju ungefär som att jag skulle säga att hur i helvete kan man äta Fårhjärna? Det är ju helt sjukt att äta sånt, det är väl bara snåla smålänningar, som pratar konstigt, är smutsiga och har hjärna som en jordnöt som äter Fårhjärna.

Nästan så lät Marcus Birros uttalande om Folk som åker till gekås och handlar.

- Va är det för kul med att titta på en serie om ett varuhus dit det bara kommer efterblivna feta skånska tanter i svettiga gamla träninsgsoveraller och handlar tvål.

OBS! Detta var inte hans exakta ord, men bra nära.

Då ska även tilläggas att Marcus Birro, mannen som säger sig ska stå upp för den svage mannen.
Som varit mobbad och har jävlats med i hela sitt liv.
Ska uttala sig så, om en människa som inte är som alla andra?
Ringer ordet "Personangrepp" i dina öron? Det gör det i mina iaf.

Jag måste faktiskt säga att Gekås är bra! Dom sysselsätter många, dom har bra priser på motsvarande kvalitet.
Oftast likadana saker som ibland kostar 70% mer i vilken mindre butik som helst.
Och just det är mkt värt, både för den som inte tjänar så mkt och för den som vill spara lite pengar att göra något annat för.

Om jag frågar dig om du vill köpa min bil för, hmm..låt oss säga 30.000:-
Och så frågar min granne om du vill köpa hans bil, som är precis likadan i likadant skick för 15.000:-
Inte fan köper du min bil då?

Jag är väl en av dom få män som faktiskt tycker om att åka till Gekås tillsammans med min flickvän.
Måste ju erkänna att det kan bli lite väl påfrestande ibland, men det är trevligt ändå för man gör ju mer än handlar.

Gekås VD. Boris Lennerhov, som måste ha känt sig omringad av idioter i detta program, skall ha en eloge!

Allt detta tack vare Kanal 5:s riktigt dåliga vinkling på Varuhuset.

Over and Out!

//Pettersson

Kommentarer

  • mormor säger:

    Du har så rätt,så jag kan bara hålla med om vartenda ord du skriver.Visserligen har jag ett,par kilo för mycket,och gillar GK:s, men inte tror jag att jag är så värst efterbliven. Skulle gärna ställa upp i ett test i allmänbildning gentemot Birro !

    2009-11-19 | 15:09:25
  • Madeleine säger:

    Mycket bra inlägg! Jag håller fullständigt med dig. Resultatet av tv-serien blir helt enkelt att dessa "bättre" vetande personer går miste om gekås.

    2009-11-19 | 21:04:58
    Bloggadress: http://leijne.blogspot.com
  • Svärmor säger:

    Håller helt och hållet med, mycket bra skrivet. Du skulle skicka en kopia till Boris Lennerhov

    2009-11-19 | 23:29:50

Kommentera inlägget här: