petterssonochjag

Om mig och Mattias i vår vardag.

Äntligen!...

Kategori: Allmänt

... börjar det gå framåt på övervåningen! Mattias och Andreas har tvättat lister och tak, så nu är Mattias däruppe och kvistlackar!
Det går ju riktigt fort när man sätter igång! (eller hur min kära Mattias?) När det blir målat är det ju bara att tapetsera och sen är det ju nästan klart!

(Ok, för den som kan läsa mellan raderna förstår nog att en gnutta skepsis finns)


Mattias i full gång med sin favorit t-shirt

                                         
Okej, Chiefen hjälper gärna till oxå..        .. han blir så fin om tassarna då.

Annars har dagen idag bara rullat på. Först kontroll på MVC. Sedan tjuvade jag till mig lite fika hos Emma och Alicia.
Alicia kunde ju inte förstå varför inte jag hade fiskarna och katterna på facebook. Lätt fixat, hon skickade en inbjudan till mig, så nu har jag minsann både fiskar och katter, så hon kan tjäna mer pengar på och köpa nya fiskar till sig själv. En mycket företagsam ung lite dam. Helt rätt.
De bjöds på både kaffe, glögg, bullar och pepparkakor. Ska nog åka dit lite oftare kanske?

På vägen hem passade jag på att handla lite, både färg och mat och fick med mig Anna och Andreas på köpet.
Chiefen hade väntat och väntat. Tyckte säkerligen att jag var borta jättelänge och tyckte hemskt mycket synd om sig själv.
Tänk vad roligt att det kom hem två extra lek-kamrater som gärna offrar lite av deras tid för honom.
Andreas var först på tur att underhålla honom, inte bara honom förresten. Han hinner inte mer än ut på gräsmattan innan han sätter sig pladask på ändalykten och blir en aning lerig om man säger så. Chiefen undrade ju givetvis varför inte bollen åkte iväg som Andreas skulle sparka på.
Anna och jag stod på trappen och hade mycket roligt åt denna syn.

Nu efter en ungspannkaka till kvällsmat sitter vi framför tv:n och väntar på att mamma och pappa ska komma och dricka lite kaffe.


Idag har jag också fått hem mina kläder jag har köpt till Mini-P! Herregud så söta de är! Och vilken kvalitet! Mycket synd att det inte finns i vuxenstorlek!


Såå ljuvligt 70-tal. Speciellt den gröna sparkdressen med hjärtat på rumpan.

//E

Kommentarer

  • emma säger:

    hahaha!! va ni hade varit söta i matchande sparkdräkt !! heeela familjen!! :-)

    kan verkligen se mattias i de gröna med hjärtan på rumpan!! tur att du köpte de gröna och de med moln!! de är slut nu! :-)

    Klart du borde åka hit oftare!! ;-)

    Ni e välkomna allihop!

    2009-11-26 | 16:49:06

Kommentera inlägget här: