petterssonochjag

Om mig och Mattias i vår vardag.

Ansvarslöst?

Kategori: Allmänt

Är det ansvarslöst att inte ta vaccinet?
Det kanske kan tyckas ansvarslöst av mig att inte ta vaccinet med tanke på att vi blir föräldrar mycket snart. Att jag då utsätter mitt barn för smitta.
Hör hela tiden för och nackdelar om vaccinering eller icke vaccinering. Vad ska man tro på?
Om du frågar mig så tror jag att allt är sanning med viss modifikation.

Visst. Jag köper argumentet att jag inte skulle vilja utsätta mitt barn för denna risk, men alla andra risker då?
Åka bil, träffa människor som är vaccinerade, men bär på annan smitta, ex, vanlig influensa eller förkylning? Skulle inte detta oxå innebära en viss risk.

Efter att i månader funderat över vilket som är bäst, ta sprutan, eller inte har jag kommit fram till ett beslut som för stunden känns bäst.
Det kan jag inte tycka känns ansvarslöst!

Fel eller rätt? Det kan ingen veta.

//E

Kommentarer

  • Anonym säger:

    Du gör det du känner är rätt för dig eva : )

    2009-11-10 | 08:54:19
  • mormor säger:

    Oavsett vad du gör, så gör du det i den sanna förvissnigen att det är det enda rätta för ert barn.Oavsett vad som kan hända så kan ingen av er lastas för skuld när ni gjort det ni tror på.Hoppas att du blev lite klokare av detta, fast det lät kryptiskt-

    2009-11-10 | 16:13:35
  • sandra säger:

    Ta den eva, det är det enda jag kan råda dig! Jag var på utbildning i tisdags, men tre läkare och några sjuksköterskor, de berättade att det finns cirka 12 fall som är på sjukhuset nu, men de upptäcktes i tid och de kommer att bli bra. men det är värre för nyfödda om man smittar dem! Ta den i alla fall, jag tog den för två veckor sen, och ingen har dött av vaccinet än! Kram till er ( dig och magen)

    2009-11-12 | 16:11:12
    Bloggadress: http://sandraohlson.wordpress.com

Kommentera inlägget här: