petterssonochjag

Om mig och Mattias i vår vardag.

Heldag i centralorten..

Kategori: Allmänt

Igår drog jag med mej syster till Kinna redan vid strax innan nio. Hade en späckad dag igår igen. Hade tid på MVC halv tio sedan lite shopping i väntan på att Madicken skulle lämna sin bil på besiktningen.
Där fördrev jag tiden med ett telefonsamtal till Emma, varpå jag berättade om mina fynd:

-" Jag har köpt en röd/vit-randig heldress och en stickad mössa med en stor boll uppe på huvudet!" säger jag helt överlycklig för att jag äntligen hittat en mössa jag inte skäms ögonen ur mig av att bära.

Det tar en liten stund innan Emma svarar, och det gör hon ju. Med ett skrattanfall!

Då tänker jag på vad jag sa och får samma syn framför sig som hon. En höggravid tjockis i röd/vit-randig heldress med en mössa med boll på huvudet!

Kan inte göra annat än att falla in i skratt jag oxå, innan jag förklarade att dressen inte var till mig.

Sedan pratade vi lite om kvällens evenemang på corpus innan samtalet avslutades med "ses sen".

    
Hade suttit fint på mig! (klicka på bilden så blir den större)

Vidare for jag och Madde till Perstorpsvägen där det bakades för fullt. Hela tio lussebullar hade mormor fått till. resten blev längder.
Passande med bak, för jag hade med mig Herman också. Både som smet och färdig kaka. Blev bra till kaffet som Nåke så länge hade väntat på. Tur att vi äntligen kom!

Han, stackarn,  fick jag förresten lurat upp på vinden för att ta fram ett trädgårdsbord som jag skulle använda på kvällen. Klart att bordet, på grund av sin form, passade perfekt längst in på vinden.

Mellan kaffet och lunchen tajmade jag en träff med Jill från föräldrargruppen och tittade på hennes lilla kille som precis tittat ut! Jättesöt var han det lilla man såg. Han låg så gott inbäddad i vagnen.

När klockan drog sig mot fyra var det dags för näsa etapp. Tjejkväll på Corpus. (Jag tränade inte.) Jag var där som utställare. Det var ett mycket trevligt evenemang och en del nya kundkontakter knöts.
Tack så mycket för att jag fick vara med!

Tiden där gick mycket fort, och helt plötsligt var vi tillbaka till Perstorpsvägen för att lämna tillbaka bordet och ta en kopp kvällste.

Idag är en mycket lugn dag. Har ännu inte gjort någonting, men det ska snart bli ändring på. Bror kommer med tidiga bussen och vill ha skjuts hem, och lilla lillasyster vill ha skjuts upp till byn lite senare.

Sedan ikväll ska jag till Frida på visning!
(Är det tänkt i alla fall om planerna inte skulle behöva ändras i sista sekunden)

//E

Kommentarer

  • mormor säger:

    Har varit inne och hälsat på din bättre hälft, jag blev faktiskt nervös när jag hörde att du körde runt i bilen ensam IGEN! Jag ska bli så glad när jag vet att detta är över....puhhh!

    2009-12-03 | 21:45:49
  • mamsen säger:

    ha ha ha ...det verkar som om den blivande gamlamormorn är något nervös, jag tycker jag känner igen detta Eva-Lena, detta låter som om när mormor skulle bli mormor för fjärde gången, hon tog ledigt ifrån jobbet för hon var livrädd att jag skulle få för mig att köra själv in till BB när jag skulle ha Anna...stackars lilla (gamla)mormor ha ha ha

    2009-12-03 | 22:50:01
  • Eva säger:

    ja och nu ska hon bli Gamlamormor för första gången! :D

    skulle något hända har jag mobilen med mej! :) och jag skulle bara till Istorp, vilket i så fall är på vägen till varberg :) tack för omtanken mormor!

    2009-12-05 | 15:10:15

Kommentera inlägget här: