petterssonochjag

Om mig och Mattias i vår vardag.

Blogg by night!

Kategori: Allmänt

Nee, nu börjar detta bli tråkigt..att gå och vänta på att mitt barn ska hoppa ut ur min käre sambos mage!
Ligger och väntar på att hon ska nämna nåt om att vattnet har gått eller att hon får jättevärkar!

Jag har dock en moralfråga om miljö.

Kort men konsist!

Varför klagar folk på vindkraftverk!?

Jag fattar inte det. Ett vindkraftverk som är 180 meter högt med en bredd på 120 meter mellan rotorbladen ska enligt göteborgs energi förse 1000 villor med hushållsström per år.
Det är väl kanonbra eller..Ne, men då börjar folk pirka över att det låter så mkt..när det finns motorvägar, tåg, flygplatser,motorbanor och sist men inte minst...Störande grannar!?

Vi måste anpassa oss..och så jävla farligt kan det inte vara med lite svoschande? Man vänjer sig.

//Mr.P

Kommentarer

  • Sara säger:

    Ska vi gör ett vindkraftverk!? Så behöver vi aldrig mer bry oss!? ;) Min granne hatar redan mig, så på den fronten är det lugnt! ;) haha! (Håller tummarna så hårt jag kan för er!) Kram

    2009-12-12 | 08:14:51
  • Anonym säger:

    Gärna vindkaftverk men sätt dom då där man slipper se dom!! :-) Eller i ett land som har mer utsläpp än vi har i Sverige! Vi står för 0,2% av jordens utsläpp så det hjälper inte mycket hur många vi än sätter upp! Och hur mycket energi går åt till att tillverka dessa monster samt alla vägar som ska byggas för att få ut dom i skogen?!?! Går det inte åt energi till alla maskiner som behövs?! Nä Mattias tro att det finns nog både enklare och smartare sätt att rädda miljön. Sverige har väl till exempel världens äldsta bilmarknad, för att inte tala om alla gräsklippare, båtmotorer och annat skit som spyr ut föroreningar. Samt alla dessa helt onödiga transporter och nöjesresor! Samt att storhandla istället för att handla varje frukost och middag! ;-) Antingen tar man tag i det stora hela och lever som man lär och inte försöker tro att världens miljö står och faller med om att Sverige sätter upp några vindkraftverk lite varstans. Dessa verk som oftast dessutom inte ens ger hälften av den energi som de är beräknade att göra.



    Ha det gott!

    2009-12-12 | 08:54:44
  • svärmor säger:

    Jag förstår inte varför alla har så mycket emot dessa vindkraftverk det är ju faktiskt väldigt harmlöst, vi ska ju ha allting; tekniska apparater i varje hörn helst en tv i varje rum sedan ska de ju alltid vara igång också, de stängs ju aldrig av,stand by är ju smidigt...

    föregående skribent har ju tagit upp både bilindustri,båtar, gräsklippare etc etc och att alla andra länder gör si eller gör så...

    För min dil får de gärna sätta upp en hel park med vindkraftverk här hos mig/oss i Karlabo, det för mindre oväsen än vad det t ex är in en vanlig personbil med bilstereo och baslåda som susar förbi....

    Vi måste alla dra vårt strå till stacken man kan inte bara skylla på att -varför ska vi när inte den eller det landet gör si eller så...Vi lever här och nu...

    mvh, Agneta Arnoldsson Älekulla

    2009-12-12 | 10:38:37
  • Anonym säger:

    Just det en bil susar förbi.... den låter inte dygnet runt, året runt!!! :-)

    Och har inget emot att vara miljövän men då ska det vara ärligt och genomsyra hela ens vardag och inte bara när det passar en själv och så länge man inte behöver göra något själv, samt att man inte är det bara för man kan tjäna pengar på det! Då faller ju hela trovärdigheten på den personens miljömedvetande?! Bara en massa babbel för att det är politiskt korrekt enligt min mening!

    2009-12-12 | 15:57:44
  • Agneta Arnoldsson säger:

    Jag har enbart kommenterat vindkraftverket i allmänhet sedan om man tjänar pengar på det eller inte har jag över huvud taget inte skänkt en tanke, vad jag gör i övrigt för miljön har du inte en ringaste aning om.

    mvh, Agneta Arnoldsson Älekulla

    2009-12-12 | 18:32:35
  • Anonym säger:

    Nä vad du personligen gör för miljön och dina personliga funderingar i övrigt har det aldrig varit tal om heller! :-) Var bara i det stora hela i samhället! Ber om ursäkt om du tog det personligt! Absolut inte tanken med det hela!!!!! :-)

    2009-12-13 | 16:18:04

Kommentera inlägget här: